Artista Jean François Raffaelli - J. Raffaelli (1850 - 1924)
Biografia <div style="display:none">fiogf49gjkf0d</div><div style="display:none">fiogf49gjkf0d</div>Jean-François Raffaëlli (April 20, 1850 - February 11, 1924) was a French realist painter, sculptor, and printmaker who exhibited with the Impressionists. He was also active as an actor and writer.

He was born in Paris, and showed an interest in music and theatre before becoming a painter in 1870. One of his landscape paintings was accepted for exhibition at the Salon in that same year. In October 1871 he began three months of study under Jean-Léon Gérôme at the École des Beaux-Arts in Paris; he had no other formal training.[1]

Raffaëlli produced primarily costume pictures until 1876, when he began to depict the people of his time-particularly peasants, workers, and rag pickers seen in the suburbs of Paris-in a realistic style. His new work was championed by influential critics such as J.-K. Huysmans, as well as by Edgar Degas.

The rag-picker became for Raffaëlli a symbol of the alienation of the individual in modern society. Art historian Barbara S. Fields has written of Raffaëllis interest in the positivist philosophy of Hippolyte-Adolphe Taine, which:

led him to articulate a theory of realism that he christened caractérisme. He hoped to set himself apart from those unthinking, so-called realist artists whose art provided the viewer with only a literal depiction of nature. His careful observation of man in his milieu paralleled the anti-aesthetic, anti-romantic approach of the literary Naturalists, such as Zola and Huysmans.[1]

Degas invited Raffaëlli to participate in the Impressionist exhibitions of 1880 and 1881, an action that bitterly divided the group; not only was Raffaëlli not an Impressionist, but he threatened to dominate the 1880 exhibition with his outsized display of 37 works. Monet, resentful of Degass insistence on expanding the Impressionist exhibitions by including several realists, chose not to exhibit, complaining, "The little chapel has become a commonplace school which opens its doors to the first dauber to come along."[2] An example of Raffaëllis work from this period is Les buveurs dabsinthe (1881, in the California Palace of Legion of Honor Art Museum in San Francisco).

After 1890 Raffaëlli shifted his attention from the suburbs of Paris to city itself, and the street scenes that resulted were well received by the public and the critics. He made a number of sculptures, but these are known today only through photographs.[1] In the later years of his life, he concentrated on color printmaking. Raffaëlli died in Paris on February 11, 1924.

TRADUÇÃO GOOGLE

Jean- François Raffaëlli (20 de abril de 1850 - 11 de fevereiro de 1924 ) foi um pintor francês realista , escultor e gravurista que exibiu com os impressionistas . Ele também era ativo como ator e escritor.

Ele nasceu em Paris, e mostrou um interesse em música e teatro antes de se tornar um pintor em 1870. Uma de suas pinturas de paisagens foi aceita para exposição no Salão , no mesmo ano . Em outubro de 1871 ele começou há três meses de estudo sob Jean -Léon Gérôme na École des Beaux- Arts, em Paris ; ele não tinha nenhum outro treinamento formal. [1]

Raffaëlli produziu fotos principalmente traje até 1876 , quando começou a retratar as pessoas de seu tempo , especialmente os camponeses , trabalhadores e catadores de lixo visto nos subúrbios de Paris em um estilo realista. Seu novo trabalho foi defendida pelos críticos influentes como J.-K. Huysmans , bem como por Edgar .

O trapeiro tornou-se para Raffaëlli um símbolo da alienação do indivíduo na sociedade moderna. O historiador de arte Barbara S. Campos escreveu sobre o interesse de Raffaëlli na filosofia positivista de Hippolyte -Adolphe Taine , que :

levou-o a articular uma teoria do realismo que ele batizou caractérisme . Ele esperava se diferenciar daqueles que não pensam , os chamados artistas realistas cuja arte desde que o telespectador com apenas uma representação literal da natureza. Sua observação cuidadosa do homem em seu meio paralelo a abordagem anti- estético , anti- romântica dos Naturalistas literários , como Zola e Huysmans . [1]

Degas convidou Raffaëlli para participar das exposições impressionistas de 1880 e 1881, uma ação que amargamente dividido o grupo ; não só foi Raffaëlli não um impressionista, mas ele ameaçou dominar a exposição 1880 com sua exibição descomunal de 37 obras. Monet, ressentido com a insistência de Degas na expansão das exposições impressionistas , incluindo vários realistas , optou por não exibir , queixando-se : "A pequena capela tornou-se uma escola comum , que abre suas portas para o primeiro dauber para vir ". [2] Um exemplo da obra de Raffaëlli deste período é Les buveurs d absinto (1881 , no Palácio da Califórnia Legião de Museu de Arte de honra em San Francisco).

Depois de 1890 Raffaëlli voltou sua atenção dos subúrbios de Paris a cidade em si , e as cenas de rua que resultaram foram bem recebidos pelo público e pela crítica . Ele fez uma série de esculturas , mas estes são conhecidos hoje apenas através de fotografias . [1] Nos últimos anos de sua vida, ele se concentrou em cor gravura. Raffaëlli morreu em Paris em 11 de fevereiro de 1924.
Fonte Cda

Utilizamos cookies para oferecer melhor experiência, melhorar o desempenho, analisar como você interage em nosso site e personalizar conteúdo. Ao utilizar este site, você concorda com o uso de cookies.